DRS VM-Host "must" affinity rules ממשיכים לפעול גם כש – DRS לא מופעל

למדתי משהו חדש על ה – affinity rules של DRS.

כידוע, בגירסאות 4.1 ומעלה בנוסף ל – VM-VM affinity rules ה"קלאסיים" ניתן ליצור גם VM-Host affinity rules שמאפשרים לקבוע שקבוצה של מכונות וירטואליות תרוץ על קבוצה של שרתי ESX. ניתן ליצור affinity rules מסוג "should" ו – "must".

rules מסוג "should" יכולים למשל לשפר שרידות של מערכות על ידי כך שמפזרים מכונות וירטואליות שהם חלק מאותה אפליקציה בין אולמות מחשב \ מסדים \ בליידסנטרים שונים. HA מתעלם מה – rules מסוג זה.

השימוש העיקרי של "must" rules הינו לוודא שאפליקציות שהרישוי שלהם הוא פר שרת \ מעבד פיזי לא יוכלו לעבור לשרת שלא מסוכה ע"י הרישוי שנרכש. HA כן מכבד את ה – rules מסוג זה ולא יעלה VM על host שהוא לא חלק מה – rule גם כש ה – vCenter למטה. אני ממליץ להשתמש ב – "must" rules אך ורק כשיש צורך אמיתי, מכיוון שאם כל ה – hosts שהן חלק מה – rule נפלו, HA לא יעלה את המכונות כלל.

הדבר החדש הוא, שאם יצרתם rules מסוג "must" וביטלתם DRS ברמת ה – cluster, הם ממשיכים לפעול. המאמר שממנו למדתי את זה, ממליץ למחוק את ה – rules לפני שמבטלים DRS, אך לדעתי מספיק לעשות disable ל – rules עצמם ואז לבטל את DRS. אני אבדוק את הנושא ואעדכן את הפוסט בהתאם.

מיכאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*