VMA, מה זה ?

vMA- vSphere Management Assistant הינה Virtual Appliance המשמשת כממשק ניהול עבור מנהלי רשת ומפתחים כדי לנהל באופן מרכזי שרתי ESX ו- ESXi. הדגש הינו כמובן על ESXi, מאחר ול – Administrators רבים חסר ה – Service Console, ובמקרים רבים זו הסיבה לכך שהם לא מטמיעים ESXi. המטרה שלי במאמר קצר זה היא להפיג את החשש מפני "אובדן" ה – Service Console ולהראות כי הניהול של סביבת ESXi, דורש אומנם מעט התאמות, אולם רוב הכלים נשארו בדיוק אותו הדבר.

vMA הינה 64 Bit Red Hat Enteprise Linux, המכילה בתוכה VMtools, Java JRE version 1.5, CIM vSphere Profiles, SNMP agnet והנקודות החשובות עבורו הן vSphere SDK for Perl ו – vCli. vCli הינו ממשק Command Line לניהול, במקרה שלנו הוא חלק אינטרגלי מ – vMA אולם ניתן להתקין אותו ככלי Standalone על מכונות Windows  ו – Linux. כלומר עם אותם כלי ניהול מרוחקים שאני מתקין על גבי תחנת הקצה שלי, אני יכול לעבוד עם ה – vMA, כך שאין כל שינוי בצורת העבודה. אנחנו יכולים להגדיר את ה – vMA לעבוד ישירות מול שרתי ה – ESX/ESXi או מול ה – vCenter Server.

דרישות ההתקנה בסיסות ועומדות על מעבד בודד, MB 512 זיכרון ונפח דיסק של GB 5. כמובן שיש לתת חיבור רשת לרשת ה – Management.

אחת השאלות שתמיד עולה בנושא היא מה לגבי ה – Authentication שיש לבצע בין ה – vMA לשרתי ESX/ESXi המנוהלים? האם יש צורך להזין בכל פקודה את כלל הפרמטרים: שם השרת, שם משתמש וסיסמא ? התשובה היא שבהחלט אין צורך לעבוד זאת וניתן לפתור זאת באמצעות שתי דרכים :

הראשונה שימוש בפקודות VIFP שמשמעותן vi-fastpass. ניתן להוסיף רשימת שרתים באמצעות הפקודה vifp addserver, השרתים יכולים להיות שרתי vCenter, ESX, ESXi. ניתן להציג את רשימת השרתים באמצעות הפקודה vifp listservers. כדי לאחתל את השירות נשתמש בפקודת VIFPinit וניתן להשתמש בפקודה זו כדי לדלג בין השרתים.

הדרך השניה היא באמצעות Session Files אותם ניתן ליצור באמצעות Save_session.pl, רק חשוב לזכור לרענן את ה – Connection כל 30 דקות, כלומר להריץ שוב את הפקודה.

לגבי הפקודות שניתן להריץ, vMA כולל את סט הפקודות של vCli כלומר רוב הפקודות יתחילו עם vicfg במקום esxcfg, וברוב המקרים הפקודות יהיו זהות לפקודות ה – esxcfg, אולם לא כל הפקודות קיימות ובחלק מהמקרים נמצא גם פקודות esxcfg לשם תאימות לאחור. פקודות כגון esxcli, vmkfstools,vifs, svmotion,resxtop, vmware-cmd קיימות כפי שהם. רשימת הפקודות המלאה ניתן למצוא תחת המסמך vSphere Command-Line Interface Insrallation and Reference Guide הנמצא בקישור הבא : http://www.vmware.com/pdf/vsphere4/r40/vsp_40_vcli.pdf

נקודה אחרונה בנושא, ה – vMA יכול לשמש גם כ – Syslog Server, אליו שרתי ה – ESX/ESXi ישלחו את קבצי ה – Log שלהם, זאת כמובן במידה ואנו מקצים נפח דיסק נוסף לנושא. אולם מתכונת זו אינה VMware Best Practice וחברת VMware ממליצה להקים שרת Linux /Unix ייעודי לנושא, ובדיקה קצרה שלי העלתה כי קיימים לא מעט שרתי Syslog חינמיים עבור Windows.

זהו, אשמח לענות על שאלות ולקבל הערות והארות

יניב

About Yaniv Weinberg

בשנתיים האחרונות אני משמש כיועץ ומנהל לקוחות טכני בחברת VMware. במשך שלוש שנים לפני כן עבדתי בחברת Microsoft כ - Premier Field Engineer בתחום Windows.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*